- یتااهو – تارنمای فرهنگی زرتشتیان ایران - https://www.yataahoo.com -

یتااهو از دیروز تا امروز (به مناسبت ۸ سالگی یتااهو)

 

بهار سال ۱۳۸۱ است، پشت میز کامپیوتر جدیدی که بابا و مامان برات خریدند، میشینی و با استفاده از فن آوری عجیب، غریب و البته پس از شنیدن سر و صدای گوش نواز مودم ۵۶k به اینترنت نوظهور وصل میشی، در نوار آدرس مرورگر اینترنت اکسپلورر آدرسی رو تایپ میکنی که امروز دهن به دهن گشته و به گوشت رسیده: یتااهو دات کام [1] و دکمه Enter رو فشار میدی، پس از صفحه خوش آمدگویی که خیلی هم طول میکشه تا بارگذاری بشه ولی ارزشش رو داره (آخه هر چی باشه یتااهو دات کام نخستین تارنمای زرتشتیان ایران [2] است)، با این نوشته روبرو میشی:

با شروع فصل بهار و با دمیده شدن روح زندگی در طبیعت ، سایت اینترنتی « یتااهو» فعالیت خود را آغاز می نماید.

بیش از سی جوان زرتشتی نتیجه دسترنج و کار فکری خود را اینک تقدیم دوستداران دین بهی می نماید.

هدف « یتااهو» معرفی و شناساندن دین زرتشتی با نگاهی متفاوت از گذشته است آنچه ما را متفاوت از دیگر سایتهای مرتبط با دین زرتشتی می نماید مطالب متنوع و منتخب ، نگرشی نو و به دور از تعصب به دین زرتشتی و نیروی جوانی مان می باشد. جوانانی که به بالندگی فرهنگ ایران و پیام زرتشت ایمان دارند و آرمانشان گسترش و بهبود این فرهنگ و پیام می باشد. راهکار ما استفاده از تکنولوژی نوین و دنیای اینترنت است که فراسوی مرزها ارتباطات را ساده می کند.

< امید آن داریم که با نظرات و پیشنهادات خود ، مارا در هرچه پربار تر شدن این  سایت یاری نمایید. >

ایدون باد

بی اختیار، حس افتخار و غروری وصف نشدنی بهت دست میده…

 

تارنمایی که دیروز با همفکری، کوشش و همکاری جوانان زرتشتی و با همراهی پروفسور کسرا وفاداری بنیادش گذاشته شد، پس از گذشت سال ها توانسته تا با افتخار، سرچشمه نکویی باشد برای جستجوی مجازی دوستداران و پژوهشگران در حوزه دین زرتشتی و فرهنگ کهن و غنی ایران زمین؛ یتااهو این کهن تارنمای زرتشتی اکنون به زادروز ۸ سالگی خود نزدیک می شود.

یتااهو از ۸ سال پیش تاکنون با آغوشی باز پذیرای جوانان زرتشتی کوشا و فرزانه ای بوده است که با تمامی وجودشان به دین و سرزمین خود عشق می ورزند؛ کسرا ها، شهرام ها، بهرام ها، رستم ها، پدرام ها، اسفندیار ها، اشکان ها، بابک ها، بهزاد ها، آریا ها، فرهود ها، فرشید ها، آناهیتا ها، آرمیتا ها، ماندانا ها، راشین ها، هما ها، میترا ها، ساناز ها، فرناز ها و… یکایک این نام ها جزئی از سرمایه های ارزشمند یتااهو محسوب می شوند. حال بسیاری از این جوانان به یتااهو بدرود گفته اند ولی نام و یادشان در دفتر خاطرات یتااهو به نیکی جاودانه شده است.

فرتورها (عکس ها) از بایگانی شخصی فراهم شده است

گروه یتااهو [3]

گروه یتااهو [4]

گروه یتااهو [5]

گروه یتااهو [6]

 

و من فراموش نمیکنم روزی را که به اصرار دوستم، بهزاد کیقبادی برای نخستین بار وارد گروه یتااهو در خانه پروفسور وفاداری شدم و با جوانانی ناآشنا مواجه شدم که دور تا دور میز بزرگی نشسته بودند و با نگاهشان خوش آمد می گفتند، انگار همین دیروز بود… گاهی تعدادی از آن جوانان ناآشنای دیروز که اکنون دوستان امروزم هستند را میبینم و بی اختیار آرزو می کنم که ایکاش آن روزهای خوب بر می گشت اما دریغا… گاهی چه زود دیر می شود و ما قدر لحظه ها را نمی دانیم.

در هر حال، یتااهو محکم و استوار با تکیه به پشتوانه گرانبهای خود یعنی جوانان زرتشتی، سرفراز ایستاده است تا پیام خود را به گوش جهانیان برساند، ایدون باد.

در پایان، خالی از لطف نیست که چند تصویر بایگانی شده از دو تارنمای قدیم یتااهو را مرور کنیم و یادی نیک از گذشته این کهن تارنما کنیم:

 

تارنمای یتااهو [7]

تارنمای یتااهو [8]

تارنمای یتااهو [9]

تارنمای یتااهو [10]

تارنمای یتااهو [11]

تارنمای یتااهو [12]

تارنمای یتااهو [13]

 

پیشاپیش زادروزت خجسته و فرخنده باد

به اشتراک بگذارید...